Behöver du ett anti-virus program, 100% gratis och lagligt?

Varje dag så blir vi utsatta för virus, om du inte har något anti-virus så är det på tiden att fixa ett stabilt som är 100% gratis.

Programet heter AVG och används av mer än 80 miljoner personer runt om i världen. Det är enkelt att installera och manuera och fungerar på både Windows xp och Windows vista.

Jag kör personligen med det här och tog till och med bort med Norton anti-virus pga Nortons program sänker ner datorns hastighet med för många onödiga funktioner. Norton anti-virus skulle jag använda om jag hade ett företag men inte som privatperson som inte är någon nytta för "hackers".

För att installera AVG så måste du först gå in på deras hemsida:  http://free.avg.com/
Nu när du är inne på hemsidan så scrollar du ner och klickar på knappen som bilden under.

När du har klickar på länken i bild 1 så kommer du komma in på den här sidan, klicka på knappen som på bilden visar.



När du har klickar på länken i bild 2 så kommer du komma in på den här sidan, klicka på knappen som på bilden visar.



Så nu är det vara vänta tills det har laddat klart, när du har det nerladdat på din dator så öppnar du installations filen och installerar det (väldigt enkelt det är bara att följa instruktionerna)

Så nu när det är installerat så kommer programmet se ut så här, jag kör dock inte med gratis versionen av AVG utan den betalda, men gratis versionen fungerar iprincip lika bra. Jag ville ha dem extra finesserna som finns med i hela AVG:


Hoppas den här guiden hjälpte! Om du undrar över något och vill ha en guide för det säg då till så försöker jag göra en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0